Annemiek Huisman
  • Naam: Huisman
  • Voornaam: Annemiek
  • Functie: Dr. Huisman was assistant in opleiding bij de afdeling Klinische Psychologie van de VU (vrije universiteit) te Amsterdam. Zij promoveerde op een onderzoek naar de meldingsprocedure van suïcides in GGZ aan de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Momenteel is zij wetenschappelijk onderzoeker bij de stichting 113Online.
  • Contact:

Telefoon: +31 205982589

  • Recente publicaties:

1. Huisman A, Kerkhof AJFM, Robben PBM: Guidelines for the treatment of suicidal patients: an overview [in Dutch], in Jaarboek Voor Psychiatrie en Psychotherapie 2007–2008, 10th ed. Edited by Schene AH, Boer F, Jaspers JPC, et al: Houten, Netherlands, Bohn Stafleu van Loghum, 2007

2. Kerkhof, A.J.F.M. & Huisman, A. (2007). The relationship between the choice of suicide method and diagnosis in patients in mental health care treatment. 0ral presentation: Killerney, Ierland (2007, augustus 28 - 2007, september 01).

3. Vries, P., Huisman, A., Kerkhof, A.J.F.M. & Robben, P.B.M. (2008). Het non-suïcide contract: een riskant ritueel. Tijdschrift voor Psychiatrie, 50(10), 667-671.

4.A.Huisman, Learning from suicides. Towards an improved supervision procedure of suicides in mental health care, promotie 8 juni 2010, Vrije Universiteit, Amsterdam.

5. Voordracht - lezing:
Huisman, A. (2007, november 22). Suicidepreventie vermindert het risico en verbetert de zorg! Rotterdam, Symposium, Veilige zorg, ieders zorg !(Inspecite voor de gezondheidszorg).